czwartek, 18 kwietnia 2024

Wiadomości

  • 63 komentarzy
  • 20253 wyświetleń

Półrondo ma usprawnić ruch

Wraz z wiosną pojawiło się ożywienie w inwestycjach drogowych w mieście. Po zakończeniu remontu przejazdu kolejowego na ul. Piłsudskiego (30 kwietnia br.) rozpoczną się kolejne w tej lokalizacji.

4 maja br. rusza inwestycja Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad pn.„Zmiana organizacji ruchu na skrzyżowaniu DK Nr 61 – ul. Piłsudskiego z ulicami Kolejową i Konopską w Grajewie”. Drogowcy będą budować półrondo!

Wykonywaniem zadania były zainteresowane dwie firmy. Najtańszą ofertę złożyło Konsorcjum: Przedsiębiorstwo Drogowo – Mostowe „Unidrog” – Lider Konsorcjum oraz Przedsiębiorstwo Handlowo – Usługowe „Unirol” Dorota Kulikowska – Partner Konsorcjum, wyceniając realizację zamówienia na kwotę około 690 tys. zł (brutto). Inwestycja będzie realizowana ze środków krajowych będących w dyspozycji GDDKiA.

Zakres planowanego remontu obejmie m.in. wymianę nawierzchni jezdni na skrzyżowaniu ulic, przebudowę nawierzchni chodników dla pieszych, wprowadzenie elementów uspokojenia ruchu - wyspy dzielące i kanalizujące ruch, poprawę geometrii wlotów skrzyżowania, wymianę elementów bezpieczeństwa ruchu (barier ochronnych).

Wykonanie pólronda ma być złotym środkiem dotyczącym uporządkowania zasad organizacji ruchu na newralgicznym skrzyżowaniu w mieście. Po przebudowie mają zniknąć kłopoty i czas oczekiwania kierowców na włączenie się do ruchu z ulic podporządkowanych. Miejmy nadzieję, że prace ruszą pełną parą, nie będą zbyt uciążliwe i zakończą się w przewidywanym terminie. 


/e/

zobacz też:
Trudne skrzyżowanie

 

czwartek, 18 kwietnia 2024

Grajewo jest w dobrej kondycji finansowej

czwartek, 18 kwietnia 2024

265 tys. paczek nielegalnych papierosów

Komentarze (63)

A jak ma to wyglądać? Jak będziemy jeżdzić? Czy od razu pod pociąg wjedziemy :)

Ja uważam że to jest zbędne. Dużo więcej by zrobiło gdyby była obwodnica, nawet i przy budowie tego śmiesznego półronda w tym śmiesznym Grajewie korków by nie było.

Anetko ! Dziekujemy ;)

Tiry na obwodnicę bo będzie ciężko przejechać w czasie remontu skrzyżowania

Jak oni to zrobią podczas standardowego ruchu w tym miejscu, gdzie i tak bywają ogromne korki. Będzie tragicznie, oby jak najkrócej trwały prace.

po co to zmieniac niech zostanie tak jak wczesniej to wygladalo

Tu obwodnica jest potrzebna a nie jakieś rondo

poczekajmy na efekty. pół rondo pół rozwiazanie. praktyka pokaze jak zablokowane bedzie gdy opuszcza szlabany a ciezarówka stanie na pół rondzie

Yessss kolejne rondo :D

zamiast tych zrytych świateł zrobić rondo , jest tam tyle miejsca a nie takie wielkie rozwidlenie na ełk a i tak trzeba ciągle stać jak jechać z ełku na rajgród albo z białego na łomże . przynajmniej ruch był by sprawniejszy a tam te pseudo pół rondo to jak dla świni pluj w oczy to ci powie że deszcz pada . Kochane grajewskie ścisłe umysły jak zawsze wiedzą jak coś spatolić a nie jak słusznie wydać kasę . A potem to jak oni silnie żądzą i zaraz sobie wprowadzą program premia+ ..... a te swoje rondo dołóżcie do utrudnień drogowych tak jak to zrobiliście z tymi panelami na światłach he he

I dlatego na Rolnej nie da się teraz żyć...Tumany kurzu stoją w powietrzu.,Może burmistrz coś z tym zrobi.

Do"Tak było"To się wyprowadź z tego śmiesznego Grajewa, inie patrz na te śmieszne prace i narzekaj na inne śmieszne miasta. Ludzie powiem Wam tak, jakby nic nie robili byście narzekali, robią pół rondo narzekacie. Obwodnice zbudować, haaaa bo to przecież pikuś i grosze kosztuje. Ale co Wy możecie o tym wiedzieć, jak tylko stękać i narzekać potraficie!!!!! Kandydujcie na prezydenta posła burmistrza i do roboty skoro Wam tak źle! pokażcie na co Was stać. Pod każdym artykułem tylko są wasze żale i pretensje...

Ja się cieszę, zawsze jakiś krok naprzód. Może nie bedzie tumanów aut na Rolnej. A jak zrobią Via Baltica to będzie mniejszy ruch w Grajewie.

Może jakiś projekt do wglądu i kiedy będzie oddane do użytku.

To już wiadomo że obwodnicy Grajewa nie będzie .Panie pośle Gwiazdowski weż się pan do roboty w swoim powiecie

Jak Rolna to i tumany kurzu, jak to na wsi.

Te pół rondo dalej nie rozwiąże problemu, poparzcie na te plany, Dalej ciężko będzie włączyć się do ruchu na Piłsudskiego, bo tam tir za tirem jak nie z jednej ,to drugiej strony.

Do Obserwatora:Masz rację,co by nie zrobił zawsze żle.Teraz jest lepiej?!Nie można przebić sie przez ten tłum samochodów.Wyjeżdżajac z Konopskiej,czy z Kolejowej czasem trzeba wciskac sie jeden miedzy drugiego.Pan Burmistrz wychodzi do ludzi,słucha mieszkańców i na tyle ile może zmienia to nasze Grajewo.

do loko- skoro takis mądry to czemu nie startowales w wyborach na burmistrza/ radnego? czemu nie jestes inżynierem? przecież wiesz lepiej od wszystkich wszystko to sam byś zaprojektował, ale najlepiej gnic przed kompem brac 500+ i walić hejt na wszystko co się w mieście dzieje

do xx- żeby obwodnica zależała tylko od posła Gwiazdowskiego to już dawno była, kolejny człowiek który myśli ze nikt nic nie robi, a Ty co robisz dla naszego miasta?

Ot biedni grajewiacy maja swoją senator a obwodnicy się nie doczekają.

Do Obserwator: nie o to chodzi aby robić cokolwiek, bo to według ciebie jest lepsze niż nicnierobienie. Chodzi o to żeby jak już coś się robi, to zrobić to dobrze.

Niby ma usprawnić ruch. ;-) Bezpieczniej będzie, ale nic nie usprawni. Spowolni na 100%. Oczywiście poprawi się sytuacja jak zrobią dwupasmówkę na Suwałki i wtedy okaźe się, że półrondo to zmarnowana kasa.

Może ktoś mądrzejszy powie, jak według tego planu skręcić ze Szkolnej na Łomżę... Przeciąć Piłsudskiego i półrondem, czy przez światła, Ełcką i wracać Popiełuszki przy PKS-ie..??

ze szkolnej na lomze trzeba jechac partyzantow i wyjechac przy stadionie

Co by nie zrobili to źle!!

super cos sie dzieje w grajwidołku

Napewno to rozwiązanie poprawi bezpieczeństwo na tym skrzyżowaniu, nic po za tym, nie zmieni to czasu oczekiwania na wjazd z ulic Kolejowa ,Konopska na ulicę Piłsudskiego wręcz odwrotnie, ale dzięki i za to.

niestety czytając mapę żadna zmiana nie zajdzie ,gdyz z ul.kolejowej i konopskiej i tak nie wyjedziemy bo z głównej nikt nie wpuści ,złe rozwiazanie.

Patrząc na te plany ciśnie się tylko jedna myśl- w porównaniu z obecną sytuacją to będzie za przeproszeniem jeden ch.j. To sprawa dla prokuratury bo to ewidentny skok na kasę a nie na poprawę komfortu jazdy.Taki sam efekt da zrobienie tam klombu z kwiatami.Wyjdzie o wiele taniej z tym samym efektem. Lepiej chyba byłoby postawić światła a z Konopskiej zrobić jednokierunkową do następnego skrzyżowania

Zgadzam się z wypowiedzią kierowcy. Te rozwiązanie to strata pieniędzy. Nie ułatwi ono wyjazdu z ulicy kolejowej a dodatkowo zablokuje cały ruch. Niech ktoś mi wyjaśni jak mam wjechać na ulice Konopska jak na rodzie będą już samochody oczekujące na wyjazd z kolejowej. Kolejny raz mowie strata pieniędzy, ale to nie pierwsza bezsensowna inwestycja.

Zamiast tego Pseudo ronda. zróbcie jedno rondo na wjeździe do Grajewa , najlepiej na tym skrzyżowaniu z drogą do płyt. A na tym skrzyżowaniu przy torach zróbcie dwie linie ciągle. Oczywiście aby skręcić z kolejowej w kierunku centrum trzeba będzie pojechać w przeciwnym kierunku ,ale skończy się czekanie i blokowanie skrzyżowania. Bo głównym problemem jest wyjazd z kolejowej do centrum.

Ot, co by nie zrobili to spieprzą. Czyżby i tu dotarła "dobra zmiana".

no teraz niebedzie przepychanek i objezdzania tylko jak sie trafi sierota na poczatku to bedziemy stac długo długo az którys kierowca sie zlituje i przepusci hehhe. w zaden sposób nie ułatwi to ruchu. Bedzie nieco wiecej porzadku ale zadnego usprawnienia

Czy może ktoś z ustawodawców tego projektu się wypowie. Bo ludzie krytykują wytykając wady projektu.
Prośba do naszych Władz przedstawcie zalety projektu , przdstawcie wykaz, gdzie poszły pieniądze podatników

W końcu burmistrz który coś robi a nie tylko obiecuje

to autobuski sobie postoją

będzie taki sam korek jak był tyle w tym dobrego że z kolejowej i konopnickiej bedzie latwiej dolaczyc do ruchu, ktoś wyżej wpisał by zrobić rondo tam gdzie są światła myśle że to już by było lepszym rozwiązaniem (na wielu płaszczyznach w tym wyzej wymieniona kolejowa i konopnicka miala by lrzej bo od świateł by ruch nie stał (a często tak się dzieje).
Żeby nie okazało się że będzie gorzej ... Plus za działania ale minus za wydane spore pieniądze które mogą niewiele poprawić sytuacje.

No gdzie asfalt na Rolnej! Rolna już z samej nazwy nie może mieć asfaltu bo straci unikalny klimacik. zaraz trzeba będzie zmieniać nazwę.

a co da te półrondo i tak będą korki bo nawet jak ktos bedzie jechal z kolejowej w strone miasta to musi miec prawa wolna a grajewiacy maja taka kulture ze ie wpuszczaja wiec bedzie taki korek ze ze zablokuja wiazd na ulice konopska ie wiem kto to wymyslil ale to jest jeszcze gorsze rozwiazanie jest teraz zrobcie noemalne rondo i wtedy bedzie dobrze a wogle to nie trzeba takiej inwestycji wystarczy narysowac linie i beda wiedzieli jak maja jechac

Ze szkolnej tylko w prawo lipa jakaś

No to teraz zobaczymy jak te nasze grajewskie szofery beda walczyc na tondzie widac juz to po swiatlach skretu w lewo z kierunku łomża ełk. Zamiast wyjechac na srodek skrzyzowania to stoi jak ten baran przy sygnalizatorze. Druga kwestia do tych co pisza ze obwodnice generalna nigdy nie da pieniedzy na obwodnice jak tuz obok jest budowalna via baltica bo to pieniadze w bloto jedynym rozwiazaniem to oznaczyc tranzyt przez braci sawickich dalej do plyt i przy mlekpolu i to burmistrz by mogl zrobic ale wtedy gdzie itd by trzepala te ciezarowki. A to co burmistrz ma zrobic z droga to poinformuje ze burmistrz przy tej drodze to moze po alowac jedynie kraweznik bo droga nalezy do generalnej i to ona decyduje o modernizacjach.

Czyli jak rozumiem to z ul. Konopskiej nie da się w ogóle wyjechać? Samochody z ul. Kolejowej będą robić korek na półrondzie ( bo przecież krajowa będzie miała pierwszeństwo - raczej nie wyobrażam sobie tirów na tym półrondzie :-P). Dodatkowo samochody jadące z centrum i chcące skręcić w ul. Konopka nie będą w stanie tego zrobić, bo samochody jadące z ul. KOLEJOWEJ zrobią korek, więc nie będzie możliwości przejechania? Tak to się skończy, więc mogliby zostawić to tak jak jest, albo zrobić prawdziwe rondo- ostatecznie zamknąć ul. Konopska, bo przy opcji półronda i tak się nie da z tej ulicy wyjechać ani na nią wjechać.
A dodatkowo z ul. Szkolnej nie da się wjechać ani na ul. Kolejową, ani na ul. Konopska. Tragedia:/

Obserwator tak się cieszyłeś że coś zrobią, a jednak teraz mówisz że źle. Nie bez powodu mówię że śmieszne :)

gratulacje dla projektanta , wyobraz'nia godna podziwu , należałoby go zaprosić na kilka dni żeby sobie tam pojeżdził , i to powinien zrobić to teraz a potem sprawdzić jak to CUDOWNIE usprawnił ruch z wyjazdem na piłsudskiego bo widać ze po przebudowie to będziemy tam stać trzy razy dłużej niż do tej pory

dramat ...Zamiast wykonać drugi przejazd pomiedzy ul. Wierzbową a kolejową i część ruchu wewn. wyprowadzić z centrum, buduje się rondo , które jeszcze bardziej pogorszy sytuację...
Czy naprawdę musimy się przekonywać o fatalnym rozwiązaniu na własnej skórze...???

Do Tomigraj. Masz rację, 80 % tzw. szoferów nie wyjeżdża na środek skrzyżowania, tylko stoi przy sygnalizatorze lub przed linią pierwotnie namalowaną do innego celu i w innych warunkach bo przed zabraniem strzałek warunkowych (zostały tylko dwie). Skutek tych 80 % szoferów jest taki, że na lewoskrętach OD EŁKU i od BIAŁEGOSTOKU skręca tylko 2 auta, a gdyby taki zatrzymał sie na ŚRODKU SKRZYZOWANIA to przejedzie 4-5 aut minimum.
Druga sprawa to albo masz literówkę albo troszke nie wiesz że ta ulica to nie SAWICKICH tylko Braci Świackich

Nie Burmistrz robi tylko GDAKA, Burmistrz ze Starostą to tylko wyrazili pozytywną opinię.
Nie będzie żadnych korków, życie pokaże. A jak trzeba to najwyżej przez 1 miesiąc postoja i mundurowi "nauczą" szoferów.
Autobusiki nie postoją, tylko wielkorotnie latwiej włączą sie na krajówkę, i takie ułatwienie od 15 lat było warunkiem PKSów do przeniesienia się na osławiony dworzec PKP.
Nie dziwię sie krytykantom bo nie znają szczegółów. Owszem będą pewne ograniczenia, i dwa zakazy skrętu w lewo, ale będzie problem rozwiązany w 80 % a może i 90%. Próżne pisanie, i dużo głupot - pogadamy po wykonaniu - a będzie dobrze.

do krytyk - poczekamy zobaczymy , ale patrząc na plany to nic dobrego to nie wróży , bo gdyby te półrondo było jednym z pasów krajówki to tak ale w taki sposób jak to jest pokazane to żadne usprawnienie ruchu jedynie zlikwidowanie tej wolnej amerykanki z wyjazdem a tym samym zmniejszenie liczby wyjeżdżających a zwiększenie oczekujących na wyjazd z konopskiej i kolejowej

No prawda to nie burmistrz buduje. On wydała kasę na inne inwestycje , Jak droga na prywatnej posesji przy ulicy cmentarnej. Bo jak można nazwać tą zamkniętą drogę do kilku domków. Druga ciekawa inwestycja to ulica partyzantów , którą można nazwać drogą do kościoła. Ciekawe dlaczego akurat te ulice ?

Najwyrazniej chodzi w tym tylko o to by z kolejowej bylo latwiej wyjechac, a takze o przerzucenie ruchu na inne ulice. Bo z Konopskiej po tej modernizacji juz sie nie wyjedzie praktycznie, wiec trzeba bedzie omijac (tak jak niektorzy juz to robia). Z kolejowej jadac na Lomze czy Konopska tak samo do sportowej lepiej jechac. Ciekawe czy tamtejsi mieszkancy sie uciesza?
A ze szkolnej normalnie sie wyjezdza w prawo i potem w lewo na rondo i z ronda w Konopska badz na Lomze (tylko ciekawe ile to zajmie ?:D)

Patrząc na plany to był bajzel a teraz będzie burdel.Tylko światła mogły rozwiązać ten problem

Zamiast zrobić normalne rondo takie badziewie. Przy skręcaniu z kolejowej/konopskiej do środka miasta dalej trzeba bedzie stać i czekać az ktoś sie łaskawie zlituje i wpuści. Ten sam syf tylko w ładnym opakowaniu.

Takie półrondo nic nie zmieni!!!! Nadal nie będzie można wyjechać z Kolejowej. Szkoda naszej kasy na tę inwestycję. Jakiaś sygnalizacja świetlna może ????

Przeanalizowałem rysunek planowanego skrzyżowania z półrondem i uważam, że wbrew wielu negatywnym opiniom, ma to ręce i nogi. Największe nasilenie ruchu kołowego występuje tu zwykle po otwarciu przejazdu po przejeździe pociągu. Myślę, że największy problem jest związany z blokowaniem skrzyżowania. Im dłużej jest zamknięty przejazd kolejowy, tym większy jest na nim zator. Skrzyżowanie jest blokowane przez grupujące się na nim samochody głównie osobowe. Kierowcy starają się dojechać jak najbliżej szlabanów i czerwonego sygnalizatora. Myślę, że niezłym rozwiązaniem tego problemu byłoby umieszczenie kolejowych sygnalizatorów przed wjazdy na skrzyżowanie (na każdym wjeździe, przy planowanym remoncie skrzyżowania byłaby to niezła okazja). Dobrym rozwiązaniem byłoby również zsynchronizowanie zamkniętego przejazdu z sygnalizacją na głównym skrzyżowaniu tak, by opuszczone szlabany blokowały wjazd na wprost na skrzyżowanie z kierunku Augustowa I jednocześnie otwierały ruch na DK 65 (z kierunku Ełku i Białegostoku). To są moje przemyślenia dotyczące ruchu drogowego na newralgicznych grajewskich skrzyżowaniach. Rozwiązanie problemu wymaga jednak dużo dobrej woli i chęci dogadania się różnych przedsiębiorstw na szczeblach dyrekcji (inaczej mówiąc: różnych państw w jednym państwie, co jest zwykle trudne do zrealizowania bez udziału mediów).

Do kierowca: polecam lekturę do poduszki, zwłaszcza KODEKSU DROGOWEGO. On wyjaśnia znaczenie znaków drogowych i zasady pierwszeństwa.

Jakby jakiś radny mieszkał na Kolejowej i stał każdego ranka 15 minut na skrzyżowaniu i usiłował wbić się na Piłsudskiego, to lepsze rozwiązanie, by się znalazło, a nie półrondo, które niczego nie zmieni. Będzie gorzej. Teraz przynajmniej 3 auta mogą ustawić się na starcie z Kolejowej i na "zakładkę" się wciskać. A na półrondzie, do wyjazdu, tylko jedno. No niech tam jakiś dziadek stanie, co się Tirów boi, to na pół dnia zablokuje wyjazd.... Szczęścia, zdrowia, tylko kasy szkoda...

Jedynie nasz budżet zmaleje bo te pseudo rondo nic nie zmieni i tak będzie ciężko włączyć się do ruchu bez sensu

Uważam że jest tu bardzo dużo dobrych komentarzy i zanim się rozpocznie przebudowa tego skrzyżowania odpowiednie władze powinny się dobrze zastanowić czy jest to dobry pomysł. Półrondo nic nie da.Tylko i wyłącznie pełne rondo rozwiązałoby problem. Pojazdy na Piłsudskiego nadal będą blokować wjazd od Konopskiej i Szkolnej. To będzie zmarnowane czasu i pieniędzy.

Dodaj zdjęcie do komentarza (JPG, max 6MB):
Informacja dla komentujących
Redakcja portalu nie ponosi odpowiedzialności za treści publikowane w komentarzach. Zastrzegamy mozliwość opóźnienia publikacji komentarza lub jego całkowitego usunięcia.