Oznakowanie poziome jest słabo widoczne na wielu miejskich ulicach. Dla bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu drogowego zatarte, wyjeżdżone zebry i linie na jezdniach corocznie trzeba odnawiać. Miasto już przeprowadziło postępowanie wyłaniające wykonawcę regeneracji oznakowania poziomego, obejmujące przejścia dla pieszych i linie segregacyjne.
Wykonywaniem zadania były zainteresowane dwie firmy. Najtańszą ofertę złożyło przedsiębiorstwo z Woskrzenic Dużych, gm. Biała Podlaska wyceniając swoje usługi na blisko 10 zł za metr kwadratowy oznakowania cienkowarstwowego w kolorze białym i około 55 zł za metr kwadratowy oznakowania grubowarstwowego strukturalnego białego i czerwonego.
Do wykonania będzie prawie 3 000 metrów kwadratowych oznakowania poziomego jezdni dróg gminnych. Zwycięska firma w ramach prac wykona oznakowanie grubowarstwowe strukturalne (materiałami odblaskowymi przeznaczonymi do malowania podłoży z masy mineralno-bitumicznej) oraz cienkowarstwowe (farbą akrylową szybkoschnącą, drogową, odblaskową, przeznaczoną do malowania podłoży z masy mineralno-bitumicznej).
Oznakowanie cienkowarstwowe białe zostanie odświeżone na wielu grajewskich ulicach, m.in.: Konstytucji 3 Maja, Targowej, Koszarowej, 9 PSK, Dwornej, Skośnej, Bocznej, Kilińskiego, Pl. Niepodległości, Nowickiego, Traugutta, Kolejowej, Partyzantów, Szkolnej, Wąskiej, Wyzwolenia, Puławskiego, Mickiewicza, Konopnickiej, Braci Świackich, Lirycznej, Wiktorowo, Strażackiej, Parkowej, Dąbrowskiego, Krasickiego, Popiełuszki, Ks. Al. Pęzy i na parkingu przed Urzędem Miasta – łącznie ok. 2 424 m2.
Oznakowanie grubowarstwowe strukturalne w kolorze biało-czerwonym i białym zostanie odnowione m.in. na ul.: Konstytucji 3 Maja, Strażackiej, Mickiewicza, Szkolnej, Kolejowej, Popiełuszki, Dwornej i Krasickiego, łącznie ok. 554 m2.
/e/
piątek, 26 kwietnia 2024
piątek, 26 kwietnia 2024
bardzo dziekuje tego mi było trzeba
dworna kolejowa i kopernika to najgorsze ulice pod kazdym wzgledem
Oznakowanie jest skuteczne w dzień, a nocą te przejścia są zupełnie niewidoczne. Warto doświetlić je i oznakować tak jak zrobiono to w Łomży. Po co czekać na wypadek.
skoro nie ma jeszcze trupa to po co inwestować więcej niż to konieczne to nie jest mój tok myślenia tylko naszych drogowców